Exercitiu de comunicare. Mai repede vorbesti cu dracu decat cu un functionar

Posted: 17 Februarie 2014 in Uncategorized
Etichete:, , , , ,

De cativa ani, Romania finanteaza exemplar si baga sute de milioane de euro in informatizarea aparatului public. Ministrul Dan Nica are in subordine un ditamai Centru National de Management pentru Societatea Informationala (CNMSI). Cand auzi asa titlu, gandul te duce la o superstructura cum vezi in filmele SF. In realitate, totu-i o mare fasaiala. In subordinea Centrului asta de tot rasul se afla celebrul site guvernamental e-licitatie.ro. 40 de minute am incercat sa vorbesc cu cineva de la ~SEAP~, site-ul guvernamental de achizitii publice mult laudat la Bruxelles. Au  o caricatura de call center pe care vechiul telegraf il face sa roseasca.  Pur si simplu nu raspunde nimeni, dupa ce un robot pe nume Ioana de la CNMSI te transfera la SEAP.

Tinand cont de ierarhie, dau sa vorbesc cu cineva de la Societatea Informationala si sa intreb de ce nu raspunde nimeni de la e-licitatie, „copilul” lor mai mic. Evident, la secretariatul de la Informationala nu raspunde nimeni. Imi incerc norocul al Registratura. Intr-un final, o doamna ma lamureste. Nu se mai numesc Societate Nationala ci au devenit peste noapte Agentie Informatica. Apoi aflu ca nu prea functioneaza call-center-ul lor si ca cel mai bine imi las telefonul si o anunata pe colega de la SEAP sa ma sune. Ma apeleaza peste 10 minute si imi arata ca de dimineata sta calare pe telefoane si ca sunt oameni putini si  foarte ocupati. Bun, de ce nu face angari Guvernul? -Asta nu-i treaba mea, mi se raspunde.

Mai departe, incerc sa aflu de ce in SEAP nu apar toate contractele cu statul declarate de un demnitar in declaratia de interese. Cucoana mi-a repetat ca o masinarie stoarsa de vlaga ca „noi nu stergem nimic din  baza de date”, de parca eu asta am intrebat. Femeie, ce interes ar avea un afacerist dubios sa declare 15 contracte cu statul in valoare de cateva zeci de milioane de lei in declaratia de interese si in sistemul vostru sa apara un singur contract? „Noi nu stergem nimic din baza de date”.

In Romania secolului 21, pana iti raspunde un functionar de la Agentia Informatica la telefon, incepi sa vorbesti singur. Desigur, pe ministrul Comunicatiilor, acel baiat dalb cu mustata inselatoare si cu un picior in Parlamentul European il doare fix in…cot de dezastrul informational peste care domneste si isi arunca, din cand in cand, privirea augusta.

Lasă un răspuns

